Ofte stillede spørgsmål

Hvad har man på af sko og tøj?

Noget behageligt tøj som børnene kan bevæge sig godt i og indendørs fodtøj svarende til timen - spørg evt. Instruktøren:

  • Minimix & mini show (3-6 år): piger: flade gymnastiksko med gummisål (f.eks. Hello kitty) drenge: lette gummisko med bøjelig sål.
  • Showdance: (7-18+ år) lette indendørs gummisko eller sneakers/converse osv.
  • Disco (alle aldre): bare tær eller disco sandal - spørg lærerinden!
  • Pardans: dansesko eller pæne sko og gerne med en lille hæl til damerne. Dog ikke gummisko.

 

Må forældrene til de små børn komme med ind på timen?

Som udgangspunkt nej.

Vi har godt styr på børnene inde i salen, men er et barn meget ulykkeligt, kommer vi selvfølgelig ud med eleven, som så kan trøstes af mor og far udenfor salen.

 

Hvordan får jeg familierabatten og flerholdsrabatten?

Da vi har flere forskellige rabatordninger - tilbagebetales alt "optjent" rabat 1. december. Her har vi et overblik over antal hold og antal elever under samme hustag. Tilbagebetalingen sker via mobil pay - så sørg for at opdaterer dit telefon nr. under din elevprofil.

 

Har jeg fået en plads på holdet, når jeg har modtaget en bekræftelse pr. mail?

Når du har modtaget din bekræftelse (kvittering) pr. mail fra os, har du fået din plads på holdet.

 

Kan jeg betale mit dansekontingent på danseskolen?

Af sikkerhedsmæssige hensyn sker al betaling via hjemmesiden.

Vi undgår løse penge på danseskolerne, og eventuelle forviklinger.

Spørgsmål vedr. betaling henvises til vores mail eller pr. tlf. i kontortiden. (Se åbningstider for tlf her)

 

Hvorfor modtager jeg ikke mails og nyhedsbreve fra danseskolen?

Der er ofte to årsager til dette: 

  1. tjek din junkmail eller spamfilter! - som ny e-mail adresse hos dig havner nye, "ukendte" mails ofte i junkmails - indtil du har godkendt vores mailadresse. 
  2. Har vi fået din korrekte e-mail? Eller har du fået en ny? Skriv til os, hvis du er i tvivl, så retter vi det med det samme.

Mails og nyhedsbreve fra Cphdans sikrer dig at du er up to date med alle frister, arrangementer og hvad der ellers vedrører danseeleverne.

Hvad er en rate? Og hvornår skal de betales?

En rate er en fastsat sum, der betales med bestemte mellemrum. Betaling hos Cphdans foregår i 2 rater:

  • 1. rate ved tilmelding
  • 2. rate senest 5.12.2018

Herefter er sæsonen fra januar til april forudbetalt.

Tilmeldes du efter 5. december 2018 - opkræves kun rate 2 ved tilmelding.

 

Skal jeg sende en skriftlig udmeldelse, hvis jeg ønsker at stoppe?

Ja, det skal du.

Hvis ikke vi har modtaget din skriftlige udmeldelse pr. mail eller brev inden den 25. september, er man økonomisk forpligtet for resten af sæsonen. Kommer du kun én eller to gange til dans - skal vi også have din skriftlige udmeldelse, hvis du ønsker at stoppe.

Ellers vil du stadig stå som aktiv i systemet og blive opkrævet dit fulde dansekontingent. Ønsker du at stoppe midt i en sæson, er det til enhver tid forbrugerstyrelsens regler om udmeldelse, der er gældende.

Dvs. du er minimum bundet for 6 mdr. dansekontingent.

Læs mere om udmeldelse under information. Udmeldelsen sker via vores officielle udmeldelsesblanket, der ligger under hver by under punktet information.

 

Skal jeg være tilmeldt et konkurrencehold for at kunne konkurrere med cphdans?

Ja, det skal du.

Det er din sikkerhed for, at du får alle oplysningerne om konkurrencerne. Det er også her vi tilmelder dig til de forestående konkurrencer og informere om tidsfrister og tidsplaner.

Bemærk! For at stille op til DM skal du gå på et konkurrencehold, for at kunne deltage.

 

Kan jeg stille op for flere danseskoler?

Nej, du kan ikke stille op i hip hop konkurrencer og repræsentere flere danseskoler.

Du kan stille op for en danseskole under DDD i hip hop og en anden danseskole under DDD i disco - såfremt danseskolerne indbyrdes er indforstået med dette.

Du kan ligeledes ikke stille op til DM i hip hop i flere forskellige forbund.

Er du i tvivl vedrørende regler - henvises til de danske danseskolers regler og vedtægter.